خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / 🚚 درون ماشین / شناخت لامپ هدلایت خودرو و انواع لوازم روشنایی ماشین

شناخت لامپ هدلایت خودرو و انواع لوازم روشنایی ماشین

هدلایت خودرو را می‌توان از جمله جدیدترین تکنولوژی‌های مربوط به حوزه روشنایی دانست که در سال‌های اخیر به محبوبیت فوق‌العاده بالایی دست یافته است. توان بسیار بالای هدلایت‌ها و همچنین امکان نصب راحت موجب شده است تا این سیستم‌های روشنایی به بهترین شکل ممکن نیازهای کاربران را برطرف کنند.

خریداری هدلایت‌های مخصوص خودرو باید با دقت بسیار بالایی صورت بگیرد، در غیر این صورت تنها هزینه و زمان خود را هدر خواهید داد. در ادامه متن با ما همراه شوید، زیرا قصد داریم به طور کامل در مورد این محصولات مهم، کارکرد آن‌‌ها، قیمت و سایر موارد مرتبط اشاره کنیم تا بتوانید بهترین هدلایت‌های موجود در بازار را برای خودروی خود خریداری کنید.

هدلایت خودرو چیست؟

روشنایی در شب در هنگام رانندگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به طور مستقیم با ایمنی راننده و سرنشینان اتوموبیل ارتباط دارد. هرچه اتوموبیل مدنظر سیستم روشنایی بهتری داشته باشد، راننده با خیال راحت‌تری به رانندگی ادامه می‌دهد، زیرا می‌تواند محیط روبه‌روی خود به شکلی واضح و کامل مشاهده کند. این در حالی است که کاهش روشنایی در شب منجر به کاهش توانایی مشاهده موانع روبه‌رو خواهد شد و این امر نیز نتیجه‌ای به جز تصادف به دنبال ندارد.

هدلایت‌های مدرن به منظور حل چنین مشکل مهمی به وجود آمده‌اند. یک هدلایت خودرو این امکان را به ما ارائه می‌کند تا به بهترین شکل ممکن محیط روبه‌رو خود را روشن کنیم، آن‌هم بدون اینکه مزاحمتی برای سایر رانندگان به وجود آورد. هدلایت‌ها از تکنولوژی‌های مهمی همچون ال ای دی و اس ام دی بهره می‌برند که هر دوی آن‌ها جدیدترین فناوری‌های موجود در رابطه با سیستم‌های روشنایی هستند.

هدلایت‌های خودرو به علت داشتن تکنولوژی‌های مدرن به خوبی می‌توانند نیازهای کلیه افراد را در رابطه با تأمین روشنایی برطرف کنند. از سوی دیگر، این محصولات دارای معایب مربوط به سایر سیستم‌های روشنایی همچون زنون و… نیستند. همان‌طور که می‌دانند لامپ‌های زنون روشنایی بیش از حد استاندارد دارند و می‌توانند خطرات مختلفی را برای سایر رانندگان به وجود آورند.

بنابراین، باید بیان کرد که سیستم‌های هدلایت خودرو یک نمونه از مناسب‌ترین چراغ‌های اتومبیل به شمار می‌آیند و بهره‌گیری از آن‌ها امکانات مختلفی را در اختیار ما قرار می‌گیرد. بهره‌گیری از فناوری‌های مدرن در این محصولات موجب شده است تا آن‌ها به انتخاب اول کاربرانی تبدیل شوند که قصد دارند به بهترین سیستم‌های روشنایی برای هر مدل خودرویی دست پیدا کنند. شما نیز می‌توانید با خریداری این هدلایت‌ها خیلی راحت نسبت به استفاده از آن‌ها اقدام کنید. در ادامه به مزیت‌های اصلی این سیستم‌ها اشاره خواهیم کرد.

مزیت‌های لامپ هدلایت خودرو

نخستین خودرویی در جهان که در آن از سیستم‌های هدلایت بهره برده شد، خودروی لکسوس ال اس ششصد بود. پس آن خودروهای دیگری نیز به سمت استفاده از این سیستم روشنایی رفتند. دلیل اصلی این امر را می‌توان به مزیت‌های گوناگونی مرتبط دانست که هدلایت خودرو برای ما به ارمغان می‌آورد. در این بخش قصد داریم به چند نمونه از مهم‌ترین مزیت‌های چنین سیستم‌هایی اشاره داشته باشیم.

عمر مفید بسیار مناسب

اولین مزیتی که باید به آن اشاره کنیم، عمر بالای لامپ‌های هدلایت در مقایسه با سایر لامپ‌های موجود در بازار است. به عنوان مثال، لامپ‌های رشته‌ای نهایتاً می‌توانند دوهزار ساعت عمر مفید داشته باشد. لامپ‌های زنون نیز که در یک بازه زمانی خاص به محبوبیت رسیده‌ بودند نهایتاً دوازده هزار ساعت عمر مفید دارند.

این اعداد را مقایسه کنید با عمر پنجاه هزار ساعتی هدلایت‌ها در واقع شما با خریداری هدلایت عملاً خود را از تهیه مجدد لامپ خودرو برای یک مدت زمان بسیار طولانی بی‌نیاز خواهید کرد. بنابراین، اگر قصد دارید لامپ‌هایی را تهیه کنید که دارای عمر مفید بالایی باشند و بدون مشکل برای سالیان مختلف به فعالیت خود ادامه دهند، قطعاً باید هدلایت خودرو را در نظر داشته باشید.

عملکرد بهتر

مزیت بعدی در رابطه با لامپ‌های هدلایت که قطعاً باید مورد بررسی قرار بگیرد، علمکرد بهتر آن‌ها نسبت به سایر سیستم‌های روشنایی است. در واقع هدلایت‌ها می‌توانند میزان شدت نور بالاتری را در مقایسه با رقبای خود از جمله لامپ‌های رشته‌ای به ارمغان بیاورند.

این امر در حالی صورت می‌گیرد که لامپ‌های رشته‌ای عموماً پس از مدت خاصی به طور کامل روشنایی اولیه خود را از دست می‌دهند، اما روشنایی هدلایت‌ها از ابتدا تا انتها یکسان خواهد ماند. چنین موضوعی برای افرادی که از کاهش مداوم روشنایی چراغ‌های اتوموبیل خود می‌نالند، عالی به نظر می‌رسد.

کاهش مدت زمان موردنیاز جهت گرم شدن

در لامپ‌هایی به غیر هدلایت خودرو، یک مدت زمان طولانی باید صرف گرم شدن لامپ شود. این بدان معناست که فاصله مشخصی بین فعال کردن دکمه سیستم روشنایی و روشن شدن لامپ‌ها وجود دارد. طبیعتاً این امر نیز ممکن است مشکلات بسیار زیادی را به خصوص در زمان رانندگی به وجود بیاورد.

خوشبختانه چنین مشکل مهمی در لامپ‌های هدلایت به طور کامل برطرف شده است. به عنوان مثال در انواع باکیفیت هدلایت خودرو، مدت زمان روشن شدن لامپ تنها یک میکروثانیه به طول می‌انجامد که سرعت بسیار خوبی محسوب می‌شود. در حالی که برای روشن شدن کامل لامپ‌های رشته‌ای و رسیدن به حداکثر روشنایی در آن‌ها باید ۷ ثانیه صبر کنید!

امکان خاموش و روشن کردن مداوم هدلایت‌ها

از جمله سایر مزایای هدلایت خودرو که می‌توان به آن پرداخت، امکان خاموش و روشن کردن این لامپ‌ها به شکل مداوم است. در مدت‌های قدیمی لامپ‌ خودرو‌ها، روشن و خاموش کردن منجر به کاهش شدید عمر محصول می‌شد. این امر به دلیل ساختار خاص چنین لامپ‌هایی رخ می‌داد.

شرکت‌های تولیدکننده هدلایت به طور کامل این موضوع را در نظر گرفته‌‌اند و محصولاتی را به وجود آورده‌اند که حتی با روشن و خاموش شدن به شکل مداوم نیز هیچ آسیبی به آن‌ها نمی‌رسد و حتی از عمر آن‌ها کاسته نخواهد شد.

 

انواع هدلایت خودرو

هدلایت‌ خودرو در انواع مختلفی به فروش می‌رسد. عمده تفاوت آن‌ها را می‌توان در میزان روشنایی و همچنین میزان انرژی مصرفی خلاصه کرد. میزان روشنایی مربوط به این هدلایت‌ها را با واحد خاصی به نام لومن می‌سنجند. هرچه لومن بیان شده بر روی بسته‌بندی هدلایت بیشتر باشد، طبیعتاً نور ساطع شده از آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

ترجیهاً بهتر است به سراغ هدلایت‌هایی بروید که از نظر توان مصرفی وضعیت خوبی دارند. امروزه اکثریت این محصولات از نوع کم مصرف هستند و می‌توان به راحتی از آن‌ها بهره برد. از جمله مهم‌ترین انواع هدلایت خودرو در کشورمان می‌توانیم به هدلایت‌های نوع اچ هفت و هدلایت‌هایت نوع سی ۹ اشاره کنیم.

در حال حاضر شرکت‌های سازنده هدلایت در حال تحقیق و توسعه هدلایت‌های جدیدی هستند که از استانداردهای جدیدترین پشتیبانی می‌کنند. هدف اصلی این استانداردها نیز کاهش میزان مصرف انرژی توسط هدلایت و در نتیجه کمک به محیط زیست محسوب می‌شود.

در هر صورت هنوز چنین استانداردهای جدید به کار گرفته نشده‌اند و کاربران باید به سراغ همین دو مدل هدلایت اصلی موجود در بازار بروند. هدلایت‌های اچ ۷ در اکثر خودروهای ایرانی به کار گرفته شده‌اند که محصولات ایران خودرو و سایپان نیز شامل آن‌ها می‌شود. اگر به دنبال خرید هدلایت برای چنین خودروهایی هستید، هدلایت‌های اچ هفت انتخاب مناسبی به نظر می‌رسند.

قیمت هدلایت خودرو

بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که قیمت هدلایت خودرو بسیار بالا است و به همین دلیل به سراغ چنین محصولاتی نمی‌روند. اگر شما نیز در همین دسته از کاربران قرار می‌گیرید باید بگوییم که تصور کاملاً اشتباهی دارید. تولید انبوه هدلایت خودرو منجر به آن شده است که قیمت این محصولات به سطح کاملاً مناسبی برسد و همه کاربران بتوانند با توجه به نیاز خود از آن‌ها استفاده ببرند.

قیمت کلی این محصولات با توجه به فاکتورهای مختلفی مشخص می‌شود که می‌توان از بین آن‌ها به برند تولیدکننده، توان کلی هدلایت، نوع هدلایت و… اشاره کرد. در هر صورت می‌توانیم این اطمینان خاطر را به شما عزیزان بدهیم که امروزه دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف جهت تهیه این محصولات کاربردی وجود ندارد.

از سوی دیگر، خریداری هدلایت عملاً یک نوع سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید و نباید آن را هزینه دانست. همان‌طور که گفته شد عمر مفید بسیار بالای این هدلایت‌ها شما را از خریداری سایر سیستم‌های روشنایی به طور کامل بی‌نیاز خواهد کرد و این موضوع نیز به طبع هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد.

البته، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که امروزه هدلایت‌های تقلبی با کیفیت بسیار پایین در بازار خرید و فروش می‌شوند. چنین هدلایت‌هایی هیچ یک از مزایای مدنظر ما را ندارند و پس از مدت کوتاهی کارکرد اصلی خود را از دست می‌دهند. بنابراین، در زمان خرید هدلایت خودرو به جای قیمت، کیفیت را به عنوان اولویت اصلی خود در نظر بگیرید تا بتوانید محصولاتی عالی و مرغوب را تهیه کنید.

 

خرید هدلایت خودرو

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در زمان خرید هدلایت خودرو باید به آن توجه شود، همخوانی هدلایت با سیستم روشنایی اتوموبیل شما است. در واقع سیستم روشنایی اتوموبیل شما باید توان نصب چنین محصولاتی را داشته باشد. خبر خوب آن است که به دلیل مصرف انرژی پایین هدلایت‌ها، امروزه می‌توان در بسیاری از خودروها این محصولات را به راحتی نصب کرد.

مورد دیگری که باید به آن دقت کنید، خرید هدلایت از مرکزی است که سابقه مناسبی در این رابطه داشته باشد. این مراکز پشتیبانی خوبی به شما ارائه می‌دهند و حتی در زمان خرید با توجه به نوع خودرویتان شما را یاری می‌کنند. توجه به همین دو نکته اساسی موجب می‌شود تا شما به عنوان خریدار، یک تجربه عالی در رابطه با تهیه هدلایت خودرو داشته باشید و بتوانید به راحتی از آن‌ها بهره ببرید. هدلایت‌ها بر اساس نوع چیپ، مدل فن و همچنین مدل درایور خود قابل خریداری هستند که این موارد نیز پیش از تهیه هر یک از هدلایت‌های موجود در بازار باید به طور کامل مورد بررسی قرار گیرند.

 

پایه هدلایت

پایه‌ هدلایت خودرو در واقع همان بخشی است که هدلایت به صورت مستقیم به آن وصل می‌شود. از پایه هدلایت با عناوین دیگری همچون سوکت هدلایت نیز یاد می‌شود. هر خودرو دارای سوکت مختص به خود است و حتی این مورد در رابطه با نور پایین و نور بالا نیز فرق می‌کند.

کلیه هدلایت‌های موجود در بازار به نحوی تهیه شده‌اند که به طور دقیق با پایه هدلایت خودروی مربوطه تطابق داشته باشند. در صورتی که از هدلایت‌های نامناسب استفاده کنید، نمی‌توانید آن را به سوکت‌ مدنظر بر روی خودروی خود متصل نمایید.

برای یافتن نوع پایه هدلایت موردنیاز خود و همچنین هدلایت متناسب با آن می‌توانید از دفترچه راهنمای خودروی خود و یا اطلاعات موجود در وب‌سایت سازنده خودرو بهره ببرید. علاوه بر این، معمولاً با جداسازی لامپ‌های قبلی می‌توان به پایه موجود پی برد که احتمالاً از نوع دو خار، سه خار و… است.

متصل کردن این پایه‌ها به هدلایت باید توسط متخصصان امر صورت بگیرد. بنابراین، اگر تجربه‌ای در این رابطه ندارید، بهتر است به متخصصان حرفه‌ای مراجعه کنید و از آن‌ها بخواهید تا هدلایت خریداری شده را برایتان نصب کنند. نصب هدلایت چندان زمان‌بر نیست، اما باید با دقت بالایی صورت بگیرد تا مشکل خاصی در آینده برای شما رخ ندهد.

 

بهترین هدلایت خودرو در ونوپارت

اکنون که با کلیه ویژگی‌های هدلایت خودرو آشنا شده‌اید قطعاً قصد دارید بهترین مدل از این محصولات را برای خودروی خود خریداری کنید. همان‌طور که می‌دانید، انتخاب یک مرکز مناسب جهت خریداری چنین محصولاتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تنها مراکز معتبر و مجرب می‌توانند هدلایت‌های اورجینال و باکیفیت را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

ونو پارت با سال‌ها تجربه در زمینه تأمین انواع هدلایت در ایران، توانسته است به بهترین شکل ممکن نیازهای کاربران عزیز خود را پاسخ دهد. برای ما رضایت خاطر شما بزرگ‌ترین ارزش است و به همین دلیل تمام تلاشمان را در این زمینه به کار گرفته‌ایم. خوشبختانه افزایش میزان رضایت کاربران به شکل مداوم از جمله شاخصه‌های اصلی برای ما به شمار می‌رود.

مورد دیگری که موجب شده است تا خرید هدلایت انواع خودرو از venopart.com به یک گزینه اساسی برای کاربران تبدیل شود، قیمت مناسب و به صرفه چنین محصولاتی است. در واقع ما بهترین هدلایت‌های موجود در بازار را با بهترین قیمت ممکن همراه با گارانتی معتبر در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم و می‌‌توانید بدون پرداخت هزینه‌های گزاف از آن‌ها بهره‌مند شوید.

هدلایت‌هایی که در این مجموعه عرضه می‌شوند از جدیدترین استانداردهای روز دنیا در حوزه روشنایی برخوردار هستند. این محصولات عمر مفید فوق‌العاده بالایی دارند و به همین جهت برای سالیان متداوم بدون مشکل خاصی برایتان کار می‌کنند، آن هم بی اینکه نیاز به تعمیر یا تعویض آنان وجود داشته باشد.

در کنار همه این موارد، این مجموعه از اهمیت پشتیبانی از کاربران خود با خبر است. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به کلیه پرسش‌های شما در رابطه با خریداری هرگونه هدلایت خود هستند. اگر پرسش خاصی در رابطه با این محصولات جذاب دارید، می‌‌توانید با ما تماس بگیرید تا کارشناسانمان شما عزیزان را به طور کامل یاری کنند. به طور مختصر باید گفت که ونوپارت بهترین و مناسب‌ترین مرجع در ایران برای خرید هدلایت است.

 

سخن پایانی

محصولات مربوط به حوزه روشنایی در خودروها همواره در حال تغییر و پیشرفت هستند. هدلایت خودرو نیز یکی از مواردی به شمار می‌آید که به دلیل وجود مزایای گوناگون در سال‌های اخیر با محبوبیت بالایی روبه‌رو بوده است. این چراغ‌ها می‌توانند روشنایی بی‌نظیری را برای شما به ارمغان بیاورند به نحوی که قطعاً تاکنون نظیر آن‌ها را ندیده‌اید.

برخلاف تصور، قیمت لامپ هدلایت خودرو بسیار مناسب در نظر گرفته شده است تا همه کاربران بتوانند با توجه به نیاز خود از این محصولات عالی بهره ببرند. نصب کردن هدلایت نیز به شکل راحت صورت می‌گیرد و لازم نیست که در این زمینه نگرانی خاصی داشته باشید. ونوپارت انبوهی از هدلایت‌های گوناگون را برای شما عزیزان فراهم کرده است تا بتوانید به راحتی گزینه مدنظر خود را از بین آن‌ها انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *