خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / 🧩 متفرقه / معرفی جامع تجهیزات تعمیرگاهی کیا صنعت پدیده فرزان

معرفی جامع تجهیزات تعمیرگاهی کیا صنعت پدیده فرزان

تجهیزات تعمیرگاهی نو و دست دوم کیاصنعت پدیده فرزان

آیا برای تعمیرگاه خود دنبال ابزارهای مهم و کاربردی می‌گردید؟ آیا با کاربرد آنها آشنا هستید؟ اگر پاسخ شما به سوالات مثبت است با ما در این مقاله همراه باشید.

در این مطلب می خواهیم درباره ی پرکاربردترین انواع ابزارهای تعمیرگاهی با شما عزیزان صحبت کنیم. برای راه اندازی یک تعمیرگاه، یک اپراتور یا تعمیرکار خودرو به تجهیزاتی نیاز دارند که برخی از این تجهیزات ضروری تر می باشند. بنابراین اولین قدم برای راه اندازی یک تعمیرگاه خودرو، خرید ابزارآلات و دستگاه های ضروری مربوط به تعمیر خوردو می باشد.

انواع ابزارهای تعمیرگاهی

تجهیزات تعمیرگاهی با توجه به کاربردهایی که دارند انواع مختلفی دارند که در ابعاد مختلف، در جهت سهولت و سرعت در روند تعمیر خودروها تولید و وارد بازار می‌شوند.

دستگاه بالانس چرخ

دستگاه بالانس چرخ

دستگاه بالانس چرخ یکی از ابزارهای کاربردی و مهم در ابزار آلات تعمیرگاهی می باشد که استفاده اولیه آن برای توزیع یکنواخت و برابر بین وزن خودرو و چرخ ها می‌باشد. نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که بر خلاف تصور عموم این دستگاه با دستگاه میزان فرمان کارایی کاملا متفاوتی دارند که در بخش بعدی در مورد میزان فرمان هم به شما توضیحاتی خواهیم داد که متوجه تفاوت آن شوید.

با اختلال در لرزش در هنگام رانندگی، عدم پایداری خودرو، فرسایش غیر یکسان لاستیک ها، بیشتر شدن مصرف سوخت و … میتوان متوجه مشکل در بالانس نبودن چرخ های خودرو و اقدام به تعمیر آن نمود. از مزایای این دستگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • افزایش طول عمر لاسیتیک
  • افزایش عملکرد لاستیک
  • بهینه سازی لاستیک
  • فرسایش یکسان لاستیک‌ها
  • سواری مناسب برای سرنشینان خودرو

 

میزان فرمان

میزان فرمان در گذشته به شکل سنتی و چشمی صورت می‌گرفت. این دستگاه که بهبود روند در عملکرد خودرو که به دنبال آن خسارات جانی را به همراه دارد و هم در هنگام معاینه فنی باعث مردودی خودرو مردود می‌شده است تاثیر زیادی دارد. اما امروز با استفاده از دستگاه میزان فرمان این مشکلات برطرف شده است. کاربرد اصلی این دستگاه صاف کردن چرخ های لاستیک جلو ماشین می‌باشد. زیرا چرخهای جلو وظیفه هدایت کردن خودرو به سمت راست یا چپ را دارند و در صورت میزان نبودن آن باعث خطرات جانی خواهد شد و همچنین هدایت ماشین به مسیرهای نادرست خواهد شد.

علاوه بر خطرات جانی باعث ساییدگی لاستیک و کاهش طول عمر آنها و مصرف سوخت زیاد می‌شود. در نتیجه این دستگاه یکی از مهمترین ابزار آلات تعمیرگاهی به حساب می‌آیند که لازمه هر تعمیرگاهی می‌باشد.

دستگاه جک قیچی

جک بالابر قیچی کیاصنعت پدیده فرزان

این دستگاه هم یکی دیگر از ابزارهای مهم و کاربردی در تعمیرگاه‌ها به شمار میروند. عملکرد این دستگاه به طور کلی برای بالا بردن خودرو است. به شکلی که خودرو روی دو صفحه خوابیده جک قیچی قرار می‌گیرد و با کنترل باکس الکترونیکی توسط تعمیرکار به میزان دلخواه بالا می‌رود تا عملیات تعمیر روی خودرو به راحتی انجام شود. جک قیجی به نام های دیگر مانند: جک قیچی بالابر، جک قیجی روکار و توکار، جک بالابر صنعتی، جک آسانسور خودرو، جک پارکینگی خودرو و … شناخته می‌شود. از دیگر مزایای این دستگاه میتوان به سهولت در تعمیر اتومبیل، نیاز به فضای اشغالی کم، مناسب برای عمل میزان فرمان، دسترسی بهتر برای جلوبندی ماشین و … اشاره کرد.

دستگاه شارژ کولر خودرو

دستگاه شارژ کولر یکی از الزامات ابزار آلات در تعمیرگاه است. کار با این دستگاه به دو روش اتوماتیک و نیمه اتوماتیک صورت می‌گیرد. و به منظور بهینه کردن گاز خنک کننده خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیستم خنک کننده کولر با استفاده از گاز مبرد عملیات خنک سازی را انجام می‌دهد که دستگاه شارژ کولر به میزان این مبرد را در حد استاندار تنظیم می‌کند. گاز مبرد برای اکثر اتومبیل ها از نوع R134a  می‌باشد که جز گازهای سمی و قابل استغال به حساب نمی‌آید. از مزایای این دستگاه موارد زیر است.

  • انجام روند ریکاوری، کشیدن و تخلیه گاز مانده کولر
  • بازیافت گاز مانده و تزریق مجدد آن
  • تخلیه روغن کهنه کولر و تزریق روغن جدید به منظور بهبود خنک کردن
  • وکیوم و نشت یابی سیستم کولر
  • شستشوی مدار کولر
  • ترازو هوشمند برای شارژ کولر

دستگاه تنظیم و تست نور چراغ

برای دقت در رانندگی و دید مناسب در شب باید تنظیمات نور چراغ های خودرو به درستی کار کنند. برای تنظیم این عملیات روی چراغ ها از دستگاه تنظیم نور چراغ استفاده می‌شود. این دستگاه در معاینه فنی، باتریسازی و تعمیرگاه‌های خودروهای سبک، سنگین و موتور سیکلت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربردهای آن تنظیم نور بالا و نور پایین چراغ‌ها، کنترل شدت نور، تست زاویه نور، تست تقارن در چراغ های هر دو طرف می‌باشد. روش انجام تنظیم نور چراغ، با استفاده از سنسور نورستج دیجیتال، هم برای لامپ‌های زنون و هم هالوژنی صورت می‌گیرد. این دستگاه با نام‌های دیگری مثل دستگاه تنظیم نور چراغ زنونی، دستگاه تنظیم نور چراغ دیجیتال، دستگاه تنظیم نور چراغ لیزری، دستگاه تنظیم نور چراغ خودرو سنگین و موتور سیکلت و … هم می‌شناسند.

جک گیربکس درآر

این نوع جک بیش از نیم قرن قدمت در ابزار آلات تعمیرگاهی را دارد که بسیار کمک کننده به تعمیرکارها می‌باشد. از این نوع جک برای در آوردن، جا زدن و جای گذاری مناسب گیر بکس اتومبیل استفاده می‌شود. از جک گیر بکس درآر برای انجام عملیانی که پیشتر به شما شرح دادیم برای ماشین سنگین مثل بنز و ماینر و همچنین خودورهای سبک بهره می‌برند. نکته استفاده از آن این است که بیش از حد فشار به گیر بکس وارد نشود تا دچار کجی یا پیچیدگی شاسی نشود. این ابزار هم در بازار به نام های جک توچالی، جک جرثقیل درآر، جک ارتفاع بلند گیر بکس درآر، جک فرغونی گیر بوکس و… هم شناخته شده هستند.

کلام آخر

در آخر باید اضافه کنیم داشتن هر کدام از این ابزارهای تعمیرگاهی برای هر فروشگاه و تعمیرکاری لازم و ضروری است. لازم به ذکر است که این نوع تجهیزاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار داده‌ایم فقط بخشی از ابزارهای تعمیرگاه شما را پوشش می‌دهد و برای کامل بودن آن باید تجهیزات دیگری مانند: جک دوستون، جک چهارستون، دستگاه لاستیک درآر، اتاق رنگ و … تهیه و با عملکرد هر کدام از آنها به خوبی آشنا شوید.

در راستای تهیه و خرید این ابزار آلات حیاتی تعمیرگاهی، فروشگاه کیا صنعت پدیده فرزان مرجع قابل اعتماد خرید و فروش تجهیزات تعمیرگاهی نو و دست دوم شما را در این زمینه یاری می‌رساند. تیم حرفه ای کیا صنعت با تکیه بر اعتماد مردم و یاری خداوند آماده ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات و تجهیزات در زمینه تعمیرگاهی، صافکاری نقاشی، مشاوره برای صحت عملکرد تجهیزات و … می‌باشد. و سالهاست که در کنار شما عزیزان فعالیت خود را ادامه داده و برای رضایت مشتریان خود هدفمند پیش رفته است.

امیدواریم که این مطالب برای خواننده محترم مفید بوده باشد و شما را در آشنایی با این تجهیزات کمک کرده باشد.

شماره تماس جهت مشاوره و خرید: 02165012043 – 02166907432

 

 

 

۱۶ دیدگاه

  1. جک قیچی چه قیمتیه؟

  2. من خیلی از این مقاله لذت بردم، اطلاعات و توضیحات خوبی داشت. ولی برای من که مبتدی هستم، کمی سخت بود که همه ی تجهیزات را بفهمم. ولی در کل خیلی خوب بود.

  3. خیلی مفید بود، همه تجهیزات تعمیرگاهی کیا صنعت رو به خوبی معرفی کرده بودند. من که خیلی استفاده کردم از این مقاله!

  4. مقاله بسیار عالی بود، به خوبی تجهیزات تعمیرگاهی کیا صنعت را معرفی کرده بودید. آرزوی موفقیت دارم برای شما.

  5. من خودم توی تعمیرات خودرو کار نمی‌کنم ولی با خوندن این مقاله به خوبی با تجهیزات تعمیرگاهی کیا صنعت آشنا شدم. نوشته‌ی خوبی بود و خیلی راحت می‌شد همه‌ی اطلاعات رو درک کرد. فقط یه کمی از اصطلاحات فنی استفاده شده بود که برای من که خودم توی این حوزه کار نمی‌کنم، کمی سخت بود. ولی در کل خیلی خوب بود.

  6. خیلی مقاله خوبی بود. خیلی جامع و کامل بود. خیلی خوشحالم که این مقاله رو خوندم. ممنون از نویسنده.

  7. خیلی مقاله خوبی بود. من که خودم توی تعمیرات خودرو کار می‌کنم و این مقاله بهم خیلی کمک کرد. تجهیزات کیا صنعت پدیده فرزان هم خیلی با کیفیت و قابل اعتماد هستند. ممنون از شما بابت این مقاله.

  8. مقاله خیلی خوبی بود. من به شخصه از کیا صنعت استفاده می کنم و تجهیزاتشون عالی هستند. برای هر کسی که تعمیرگاه داره حتما پیشنهاد می کنم که این مقاله رو مطالعه کنه.

  9. من هم از خوندن این مقاله لذت بردم. اطلاعات جامع و به روزی داشت و کلی دید بهتری بهم داد در مورد انواع تجهیزات تعمیرگاهی کیا صنعت پدیده فرزان. ممنون از نویسنده!

  10. واقعا اطلاعات مفید و کاربردی بود. از خوندن مقاله خیلی چیزا یاد گرفتم و دیدم که تجهیزات تعمیرگاهی کیا صنعت پدیده فرزان واقعا کامل و جامع هستند. دست مریزاد!

  11. مقاله‌ی جالبی بود! اطلاعات جامعی در مورد تجهیزات تعمیرگاهی کیا صنعت پدیده فرزان در اختیارمون قرار دادید. خیلی به درد بخور بود.

  12. مقاله جالبی بود، خیلی خوب توضیح داده بودند که تجهیزات تعمیرگاهی کیا صنعت پدیده فرزان چیست و چگونه استفاده می‌شود. از این مقاله برای یادگیری خیلی استفاده کردم و به دوستانم هم پیشنهاد دادم که بخوانند.

  13. من از این برند خیلی استفاده می‌کنم و تجربه خوبی دارم. مقاله هم خیلی خوب بود ولی یکمی برای کسانی که با تجهیزات حرفه‌ای کار نکردن سخت بود.

  14. این مقاله خیلی عالی بود! به خصوص برای کسانی که به دنبال تجهیزات تعمیرگاهی هستند. اطلاعات جامع و کاربردی بود و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. ممنون بابت ارائه این مطلب مفید.

  15. خیلی خوب بود، به نظرم تیم کیا صنعت پدیده فرزان واقعا تلاش کرده برای معرفی جامع تجهیزات تعمیرگاهی. من خودم کار در این حوزه دارم و باید بگم که این مقاله برای من خیلی مفید بود.

  16. مقاله جالبی بود و خیلی از تجهیزات تعمیرگاهی کیا صنعت پدیده فرزان رو بهم معرفی کرد. یاد گرفتم که چگونه باید از این تجهیزات استفاده کنم و چطور می تونم کیفیت کارهایم رو بهتر کنم. اما کمی بیشتر جزئیات در مورد برخی تجهیزات می تونست در مقاله باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *