خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / ✅ آموزش رانندگی / قبول شدن در آزمون علمی رانندگی با افسر

قبول شدن در آزمون علمی رانندگی با افسر

قبول شدن در آزمون علمی رانندگی

در آزمون عملی رانندگی با افسر چطور قبول شویم؟ آموزش رانندگی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که هر شخصی ممکن است در طول زندگی خود حدود یک ماه درگیر آن شود. البته سرعت فراگیری در انسان‌های مختلف متفاوت است و ما در این مورد نمی‌توانیم نظر روان‌شناسی بدهیم. این بستگی به هوش و توان ذهنی شخص خواهد داشت و این که آیا درگذشته رانندگی کرده و یا این که صرفاً با استفاده از جلسات شهری این توان را به دست آورده است. در ایران دو مرحله امتحان برای ارزیابی اشخاص به جهت دریافت تصدیق وجود دارد.

یک مورد مربوط به آزمون آیین‌نامه رانندگی با خودرو می‌باشد که در مورد خودروهای پایه سه یا سواری نیاز است که شما نمونه سؤالات آیین‌نامه را بررسی و کتاب آن را مطالعه کنید. این کتاب البته داده‌های غیرمفید زیادی به شما منتقل می‌کند و در نهایت معمولاً پیشنهاد می‌شود که از نمونه سؤالات آیین‌نامه استفاده کنید. همین‌طور امروزه اینترنت کمک زیادی به ما در فضای یادگیری و افزایش سطح دانایی می‌کند.

می‌توانید از تعداد بی‌شمار سایت آیین تست برای یادگیری بهتر آموزش‌های تئوری و عملی استفاده کنید. اما قصد ما بررسی تست رانندگی و یا همان آزمون شهری است که معمولاً برای افراد سخت‌ترین و استرس‌زاترین قسمت است.

نکات مهم قبل از امتحان شهری رانندگی

رانندگی یک چالش بزرگ و یک مهارت مهم برای هر انسانی در این عصر است. درگذشته یادگیری رانندگی خودرو صرفاً به یک سری افراد خاص منتهی می‌شد. اما در حال حاضر و در سال 2021 میلادی شما کم تر کسی را می‌بینید که توان رانندگی نداشته و یا این که گواهینامه اخذ نکرده است.

حتی کودکان نیز در حال حاضر علاقه‌مند به رانندگی هستند و اما تا سن 18 سالگی بنا به شرایط و قوانین مدنی قادر به دریافت گواهینامه نیستند. در ادامه قصد داریم مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکات که باعث می‌شوند تا چهار برابر آسان‌تر بتوانید در آزمون شهری قبول شوید. این آزمون یک خصیصه بسیار مهم دارد که موجب فلج شدن افراد زیادی باتوجه‌به این که همه چیز را بلد هستند شود. بله درست حدس زدید، اضطراب و استرس.

رانندگی شهری با افزایش سطح تجربه و همین‌طور تمرین و تکرار به دست می‌آید. قطعاً بخشی از آن پیروی از آیین‌نامه‌ها و قسمت مهم دیگر نیز بهره‌گیری از مهارت بالا در رانندگی است. اولین اصل این است که هر دوی این موارد را در کنار هم رعایت کنید.

تنظیم صندلی و جزئیات درون خودرو

تنظیم صندلی

وقتی سوار خودرو می‌شوید، افسر راهنمایی رانندگی چند چیز مهم را در رفتارهای شما بررسی می‌کند. اول این که آیا فراموش می‌کنید مرحله‌ای اساسی را انجام دهید؟ حتی شاید اگر در رانندگی مهارت داشته باشید اما به جزئیات آیین‌نامه درون خودرو توجه نکنید، این آزمون را مردود شوید. اولین اصل کلیدی: به‌هیچ‌عنوان استرس را جدی نگیرید.

فکر کنید که قصد رانندگی بدون حضور افسر را دارید. پیش از امتحان در حوزه‌ای که آزمون گرفته می‌شود حاضر شوید. اما توجهی به رفتار و طرز رانندگی دیگران نکنید. این باعث ایجاد استرس در ذهن شما می‌شود. پس از آن اگر قصد سوارشدن را دارید. حتماً این کار را از پشت ماشین انجام دهید. به‌هیچ‌عنوان از جلوی خودرو اقدام به سوارشدن نکنید.

سپس وقتی قصد بازکردن درب خودرو را دارید به اطراف توجه کنید و صرفاً درب را در زاویه‌ای باز کنید که برای رانندگان و وسایل نقلیه عبوری مزاحمتی ایجاد نشود. ممکن است افسر آزمون گیرنده شما روی این موارد حساس نباشد. اما به‌هرحال یکی از اصول و قواعد مهم در هنگام سوارشدن است.

کنترل آینه، صندلی و نحوه استارت زدن

وقتی سوار خودرو می‌شوید. نخست لازم است که همه چیز را به‌خوبی بررسی کنید. اگر قصد حرکت کردن را دارید. آینه‌ها را تنظیم کنید. در دو آینه کناری شما باید بتوانید دستگیره‌های بیرونی را ببینید. همین‌طور به طور کامل آینه وسط باید نمایان گر شیشه عقب خودروی شما باشد. اگر کج است با آرامش کامل آن را اصطلاح کنید و به‌هیچ‌عنوان عجله نکنید. افسر راهنمایی‌ورانندگی هیچ اصراری بر انجام خیلی سریع کارها نخواهد داشت. برعکس اگر فرد پر استرسی هستید و دستتان می‌لرزد. لازم است که این مراحل را با سرعت کمتری انجام دهید. اما توجه کنید که در رانندگی همان قدر که بی‌دقتی خطرآفرین است، ری‌اکشن کند هم می‌تواند دردسرساز باشد.

صندلی را تنظیم کنید. ببینید آیا قادر به کنترل کامل پدال‌ها خواهید بود؟ محدودیتی برای فرمان وجود ندارد؟ در نهایت وقتی آینه، صندلی و همه چیز را تنظیم کردید. برای ایستادن، حرکت کردن، دورزدن، پیچیدن و تغییر جهت‌های ناگهانی حتماً باید از راهنما استفاده فرمایید. ضمن این که معمولاً افراد راهنما را فراموش می‌کنند و این به منزله رد شدن از آزمون رانندگی عملی با افسر است.

آموزش رانندگی شما 12 جلسه خواهد بود. تمامی سؤالات خود را از مربی بپرسید تا دچار مشکل نشوید. در ادامه وقتی کلاچ را گرفتید و از خلاص بودن خودرو مطمئن شدید. بهتر است کلاچ را مدام با پا تست کنید تا با آن هماهنگ شوید. قطعاً خودروی آزمون با خودرویی که توسط شما برای یادگیری استفاده شده است تفاوت خواهد داشت.

اصول و قواعد قبولی در آزمون افسر و شهری

وقتی خودرو را استارت زدید کمربند را ببندید. کلاچ خودرو را بگیرید، ماشین را بادقت روی دنده یک قرار دهید. حتماً آن را تا جای ممکن به صندلی خودتان بچسبانید و دنده یک را انتخاب کنید. توجه کنید که دنده زدن یکی از مهم‌ترین نکاتی است که افسر به آن توجه می‌کند. در ادامه راهنما را روشن کنید و به سراغ ترمز دستی بروید.

به‌هیچ‌عنوان نگران اتفاقات ناهنجار نشوید. کلاچ زیر پای شماست و تا زمانی که آن را رها نکنید اتفاقی نمی‌افتد. اگر در کلاس‌های روزانه این مشکل را در خود رفع کرده باشید می‌توانید به‌آرامی آن را رها کرده و به حرکت خود ادامه دهید. علاوه‌برآن کلاچ را تا انتها برای تعویض دهنده بگیرید و اگر خلاصی دارد حتماً آن را مدنظر داشته باشید. صدای ناهنجار کلاچ، گیربکس و یا پرش و خاموش شدن خودرو از جمله اصلی‌ترین مشکلات هنرآموزان در این زمینه است.

هیچ حرکت شدیدی در رانندگی آزمون عملی درست نیست. اگر نمونه سؤالات آیین‌نامه را چک کرده باشید احتمالاً متوجه این نکات ریزش و درشت شده اسد. همین‌طور از ترمزهای شدید و تقه‌ای بپرهیزید. این کار می‌تواند باعث شود افسر نسبت به رانندگی شما بدبین و بی‌اعتماد شود.

آموزش دور دو فرمان و پارک دوبل

آموزش دور دو فرمان

از جمله بزرگ‌ترین مشکلات رانندگان در آزمون‌های شهری پارک دوبل است. در این وضعیت نخست استرس شما را درگیر می‌کند. چیزی که معمولاً فراموش می‌کنید این است که برای دور دو فرمان به حرف افسر گوش می‌کنید و در جاهایی که اساس اشتباه است خودرو را متوقف می‌کنید. راهنما نمی‌زنید و همین‌طور وقتی قصد دورزدن را دارید به اطراف و بخصوص پشت سر و شرایط حرکت خودرو و موانع توجه نمی‌کنید. موضوع مهم این است که اگر در پارک دوبل هنوز به درجه حرفه‌ای بودن نرسیده‌اید. حداقل تمامی مراحل آن را با کندی و دقت انجام دهید. در این صورت افسر متوجه این مسئله خواهد شد که اگر در سطح بالای رانندگی نیستید. حداقل خطرآفرین و ناشی هم نخواهید بود.

بسته به سیاست رفتاری شما می‌توانید کل موضوعات مرتبط بافاصله خود با خودروهای جلو و عقب و همین‌طور جدول را حل کنید. البته ما افراد زیادی را دیده‌ایم که پس از آزمون و یک‌بار انجام پارک دوبل، سال‌هاست که اصول آن را نیاموخته‌اند. برای فراگیری تئوری و عملی آن نیاز به تمرین و تکرار و بررسی ویدئوهای آموزش رانندگی و همین‌طور استفاده از خدمات سایت آیین تست و سؤالات آیین‌نامه دارید.

برخورد نکردن با جدول، حفظ زاویه موردنیاز و درست چرخاندن فرمان اصول پایه‌ای است که شما در دور دو فرمان و همین‌طور پارک دوبل نیاز است که به آن‌ها توجه ویژه داشته باشید.

بزرگ‌ترین مشکلات رانندگان در مواجهه با افسر و آزمون شهری

از جمله بزرگ‌ترین مشکلاتی که رانندگان در مواجهه با افسر دارند گوش‌کردن به حرف‌هایی است که او به‌عنوان تست از شما می‌خواهد. مثلاً پارک کردن در نقاطی که ممنوع است یا تابلوی خاصی دارد. عده‌ای تصور می‌کنند که اگر آیین‌نامه را قبول شوند رویه آزمون عملی با افسر یا شهری متفاوت است. درصورتی‌که این یک اشتباه مهلک است. در بسیاری از موارد افرادی که قبلاً به‌صورت غیرقانونی رانندگی کرده‌اند با این مشکل مواجه شده‌اند. آن‌ها همه چیز را رانندگی عملی می‌دانند و نسبت به سایر موارد بی‌توجه هستند. مثلاً ممکن است افسر شما بخواهد در تقاطع به جاده ورود ممنوع بروید و یا این که سر کوچه پارک کنید.

همین‌طور حق‌تقدم‌ها را همیشه رعایت کنید. اگر نزدیک میدان هستید و به حلقه میدان رسیده‌اید حق‌تقدم با شماست. از ورود فرعی‌به‌اصلی و یا دیگر موارد نیز معمولاً برای تست راننده استفاده می‌شود. افسر کاملاً مجاز است هر چیزی را از شما بخواهد. پس نمی‌توانید بگویید که حرف او را گوش کرده‌اید. وقتی خلاف قانون از شما خواسته شد صرفاً می‌توانید این مورد را به افسر گوشزد کنید.

آموزش دنده عقب در آزمون شهری

آموزش دنده عقب

یکی دیگر از آزمون‌هایی که از شما در تست آموزش رانندگی شهری پرسیده می‌شود اصول و بررسی نحوه انجام پروسه دنده عقب از طرف شماست. توجه کنید که برای این کار لازم است که حتماً مطابق چیزی که در کنار مربی آموخته‌اید دستتان را پشت صندلی شاگرد بگذارید و به طور کامل بچرخید. ممکن است با استفاده از آینه دید خوبی نسبت به پشت داشته باشید. اما اصول آن بر پایه دید مستقیم و بدون واسطه است. افسر از شما چنین انتظاری دارد.

در نتیجه همه چیز را بر اساس اصول انجام دهید. حتی اگر آزمون را هم قبول شده‌اید. حتماً نمونه سؤالات آیین‌نامه را بررسی کنید و با تسلط کامل به آیین‌نامه به سراغ این تست بروید. ضمن این که گاه شما اجازه اشتباه‌های ریز و غیرقابل‌انکار را خواهید داشت. به‌هرحال نیاز است که در درجه اول اعصاب خود را کنترل کنید. به این فکر نکنید که افسر شما را مردود خواهد کرد. روزانه هزاران نفر آزمون می‌دهند و در نهایت بسیاری از آن‌ها رد و برخی نیز قبول می‌شوند. هیچ مطلقی وجود ندارد که شما در همان آزمون اول قبول شوید.

صرفاً به این مسئله توجه کنید که بسیاری از افراد که در ذهن خودشان به رانندگی مسلط هستند نیز در اولین تجربه آزمون دچار مشکل شده و توسط افسر رد می‌شوند.

نکات کلیدی حین آزمون شهری با افسر

سایت آیین تست سعی دارد که مشکل شما در اولین مواجهه با افسر راهنمایی‌ورانندگی را حل کند. این فرد اگر از شما انعطاف ببیند نیز نسبت به شما همین احساس را به خرج خواهد داد. در مواقعی که دچار استرس می‌شوید توجه داشته باشید که با عصبانیت رفتار نکنید. همین‌طور همه چیز به ذهن شما برمی‌گردد.

اگر استرس دارید. بهتر است روزهای آخر منتهی به آزمون را مدام به تمرین و تکرار بپردازید. پیش از آزمون می‌توان با استفاده از موسیقی آرامش‌بخش و حتی گوش نکردن به صحبت‌های کسانی که آزمون می‌دهند مشکل خود را حل کرد. این افراد معمولاً یک جو روانی در محیط ایجاد می‌کنند. البته این جو ناخودآگاه است و علاوه بر این که خودشان را از کار می‌اندازند روی اطرافیان نیز تأثیر منفی می‌گذارند. البته لازم است که اشتباهات کسانی که پیش از شما آزمون می‌دهند را به‌خوبی جویا شوید.

استرس هم دوست و هم دشمن شماست

استرس رانندگی

هیچ خبری از یک فاجعه یا تراژدی بزرگ نیست. بسیاری از افراد تا چندین بار این آزمون را رد می‌شوند. شما هم صالح به انجام این کار در اولین دفعه نیستید. بالاخره رد شدن بخشی از آزمون رانندگی است. اگر هنوز هم استرس دارید می‌توانید شرایط آزمون را برای خودتان بازسازی کنید. مثلاً فکر کنید که افسر در کنار شماست. یکی از اعضای خانواده یا مربی را در کنار خودتان نشانده و از او بخواهید به کارهای شما توجه کند. شاید بزرگ‌ترین عامل استرس همان توجهی باشد که افسر به کار شما خواهد داشت.

مهم‌ترین نکات برگ سنجش آزمون عملی شهری

روبروی کسی که از شما آزمون می‌گیرد یک برگه وجود دارد که بر اساس آن می‌توانید اشتباهات خود را یک دور پیش از انجام آزمون کنترل کنید.

از جمله مهم‌ترین بندها در سنجش مهارت علمی متقاضیان دریافت گواهینامه پایه سه:

  • دورزدن یک فرمان و دو فرمان
  • پارک کردن افقی یا بین دو خودرو
  • کنترل مناسب خودرو در تقاطع‌ها، عابر پیاده و همین‌طور خط‌کشی
  • نحوه خارج کردن صحیح خودرو از پارک، عکس‌العمل به‌موقع هنگام مواجه با خطر و خودروهای تهدیدکننده
  • توجه به جزئیات، آینه‌ها، کمربند ایمنی و…
  • رانندگی در بین خطوط با سرعت ایمن و مناسب
  • آزادکردن به‌موقع ترمز دستی
  • نحوه صحیح سوار و پیاده شدن به خودرو
  • تنظیم صندلی و آینه‌ها و کنترل وضعیت
  • نحوه صحیح استفاده از کلاچ، ترمز، گاز و دنده
  • رعایت فاصله عرضی و طولی
  • گردش، توقف و تغییر خط به‌موقع و رعایت تمامی الزامات ایمنی
  • استفاده از چراغ‌ها در مواقعی که هوا بارانی و یا مه است و استفاده از چراغ راهنما
  • انجام اعمالی که موجب ایجاد خطر و بروز مشکلات جدی می‌شود.
  • توجه به علائم راهنمایی‌ورانندگی

اشتباهات متداول حین رویارویی با افسر امتحان شهری

افسر امتحان شهری

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که معمولاً رانندگان در آزمون شهری با آن مواجه می‌شوند، گوش‌کردن به حرف افسر است. مثلاً وقتی افسر از شما می‌خواهد که حرکت کنید. نباید بدون چک کردن آینه‌ها و بستن کمربند این کار را انجام دهید. به‌هیچ‌عنوان چراغ راهنما را فراموش نکنید. اجازه دهید که کار شما طول بکشد. البته این شرط را فراموش نکنید که در حین رانندگی و کنترل سرعت و همین‌طور حرکت پشت چراغ قرمز و در خیابان‌هایی که حق‌تقدم با خودروهای دیگر است باید سرعت عمل خوبی از خودتان نشان دهید.

علاوه‌برآن یک مشکل اساسی در افراد که با افسر راهنمایی‌ورانندگی مواجه می‌شوند استرس و انجام کار تحت‌تأثیر آن است. مثلاً وقتی راهنما را فراموش می‌کنید و متوجه این مسئله می‌شوید خیلی تیز روی ترمز نزنید. یا این که وقتی کاری را اشتباه انجام می‌دهید باقی مراحل را فراموش نکنید. افسر در نهایت یک انسان عادی است که کارش نظارت بر رفتار رانندگی شماست.

او در طول روز ممکن است از افراد زیادی آزمون اخذ کند. اگر از شما انرژی منفی دریافت کند. مطمئن باشید که نسبت به رفتارهای شما حین رانندگی حساس خواهد شد. خوش‌برخورد باشید اما فراموش نکنید که او از شما انتظار تملق و هر رفتار ناشایست دیگری را ندارد. پرونده خود را به دست او ندهید. روی داشبورد و در نقطه‌ای که تحت کنترل است و پرت نمی‌شود قرار دهید.

پس از رد شدن مرحله اول چه کنیم؟

اگر خدایی نکرده مرحله اول از آزمون عملی رانندگی با افسر رد شدید به‌هیچ‌عنوان نگران نشوید. با افسر رفتار تند و پرخاشگرانه نداشته باشید. صرفاً از او معذرت‌خواهی کنید که وقت گرفته شد و خیلی مؤدبانه خودرو را کنترل کنید و یا این که اگر حس کردید هنوز شانسی برای قبولی دارید کار خود را انجام دهید.

این روی دفعات بعدی و امتحان‌های دیگر شما تأثیر می‌گذارد. همین‌طور افسر در مرحله دوم کمی اوضاع شما را درک خواهد کرد. احتمالاً شما هم با آرامش بیشتری می‌توانید آزمون بدهید. در این مقاله سایت آیین تست به این بحث پرداختیم که رد شدن هیچ مشکلی ندارد. اما اگر می‌توانید تمرکز کنید و بر خلاف بسیاری که با انتظار رد شدن می‌آیند، استرس را کنار بگذارید و مانند یک قهرمان که می‌خواهد از جمع سربلند بیرون بیاید عمل نمایید.

راهکار قبولی در آزمون عملی با افسر

قبولی در آزمون عملی

نمونه سؤالات آیین‌نامه را مجدداً و قبل از امتحان بررسی نمایید. تا زمانی که مطمئن نشده‌اید به سراغ آزمون مجدد نروید. این صرفاً موجب کم‌شدن اعتمادبه‌نفس در شما خواهد شد. از طرفی اگر نیاز به آموزش رانندگی داشتید. حتماً مشکلات و اشتباهات خود را به یاد بیاورید و آن‌ها را مدام کنترل کنید. بی‌پروا باشید اما فراموش نکنید که در نهایت احتیاط لازم است. عده‌ای بر این باورند که اگر در آزمون خیلی ساده و یا آرام عمل کنند. همه مشکلات حل می‌شود. خیر، رانندگی بازی با مرگ و دست‌وپنجه نرم کردن با زندگی است. در نتیجه شما نیاز به عکس‌العمل‌های فوق‌العاده سریع خواهید داشت.

کلیدی‌ترین راهکارها برای قبولی در امتحان رانندگی عملی

پس از این که آزمون شما به پایان رسید. توجه کنید که هیچ ری‌اکشن عجیب و غیرمنتظره‌ای از خود نشان ندهید. صرفاً با آرامش خواسته‌ای که افسر از شما دارد را پی بگیرید. راهکار قبولی در امتحان عملی رانندگی حفظ آرامش است. به‌هیچ‌عنوان حتی در مقابل نزدیک‌ترین شخص زندگی خود نیز استرس و ترس بروز ندهید. افسر ممکن است در اولین خاموش‌کردن به شما ارفاق کند. در غیر این صورت خوب چاره‌ای جز تکرار مجدد آزمون ندارید. اما اگر اجازه می‌دهد آزمون را تا انتها انجام دهید.

از طرفی ممکن است خودروی روز آزمون دارای مشکلات فنی جزئی باشد. در نهایت شما نیاز به سه عنصر کلاچ، گاز و ترمز خواهید داشت. فرمان نمی‌تواند خیلی روی رانندگی شما تأثیر بگذارد. مگر این که ماشین هیدرولیک نباشد. همین‌طور به‌هیچ‌عنوان از جلوی خودروی آزمون رد نشوید. خاموش‌کردن اصول خاصی دارد.

به‌هیچ‌عنوان یک‌باره خودرو را خاموش نکنید. اگر فن در حال کارکردن بودن اجازه دهید که صدای آن کم شود. همین‌طور اگر کاردکس توسط افسر نگه‌داشته شود به معنای قبولی شماست. در مقابل وقتی قصد پارک دوبل، دور یک فرمان و دو فرمان را دارید. به‌هیچ‌عنوان ناگهانی و بدون کنترل کلاچ را رها نکنید. می‌توانید برای کنترل لرزش خودرو حین حرکت برای دورزدن کمی از گاز استفاده نمایید. در مقابل خاموش‌کردن ناگهانی خودرو ممکن است پیش بیاید و نمی‌توان گفت که در نهایت افسر از این اشتباه شما می‌گذرد یا خیر. این بستگی به خودش خواهد داشت. البته گاهی ممکن است خودرو توسط شما در شرایط بدی خاموش شود.

دانستنی‌هایی در مورد افسر و تست‌های امتحان رانندگی

اجازه دهید در مورد اتفاقاتی که ممکن است روز امتحان برای شما رخ دهد نیز نکاتی را گوشزد کنیم. در بسیاری از موارد این اتفاق پیش می‌آید که افسر از شما می‌خواهد دور بزنید. باید دقت کنید که خبری از خط ممتد نباشد، اگر بود از او اجازه بخواهید. برای رفتن به دنده دو حتماً به حرف افسر گوش کنید و این کار را به‌آرامی انجام دهید. سرعت خودرو را به میزان مناسبی پایین بیاورید. کلاچ را تا انتها بگیرید و اگر دور و سرعت خودرو بالابود ترمز در انتظار شماست.

همین‌طور ناگهانی طوری که صدایی شنیده شود کلاچ را رها نکنید. برای دور دو فرمان بازهم به حق‌تقدم و همین‌طور وسیله‌های عبوری و البته خط ممتد دقت داشته باشید. نمونه سؤالات آیین‌نامه در نهایت به شما کمک می‌کند که به‌خوبی قوانین و مقررات راهنمایی‌ورانندگی را بیاموزید. به خیال این کل بندهای آن را بلد هستید بدون مطالعه آن به سراغ آزمون نروید.

تجربیات آزمون شهری رانندگی

تجربیات آزمون شهری رانندگی

از خودتان انتظار بیهوده نداشته باشید. شاید بهترین رانندگان جهان نیز در مواجهه با افسر راهنمایی‌ورانندگی دچار مشکل شوند. اعتمادبه‌نفس خود را از دست ندهید. بهتر است که در مواجهه با افسر راهنمایی‌ورانندگی یک مبتدی کاربلد و تابع قوانین باشید تا یک حرفه‌ای ناشی که همه چیز را می‌داند.

برای پارک کردن به فاصله 45 سانتی‌متری با خودروی جلو توجه کرده، راهنما بزنید و مقابل پل و یا تابلوهای خاص با اجازه او پارک کنید. البته که لازم است دنده را با گرفتن کلاچ خلاص کرده و ترمز دستی را بکشید. به زاویه فرمان و تمیز حرکت کردن بین خطوط و منظم بودن نیز دقت داشته باشید. تمامی این موارد را رعایت کنید. استرس داشته باشید اما از آن بهینه استفاده کنید و همه چیز را به چشم یک رانندگی معمولی با اندکی استرس که چاشنی کار است ببینید. آموزش رانندگی نه خیلی آسان و نه خیلی سخت است. پس نه اعتمادبه‌نفس کاذب داشته باشید و نه ترس و اضطراب شدید.

۱۰ دیدگاه

  1. واقعا عالی بود که قبول شدم! خیلی خوشحالم که همه تلاشمو برای گذراندن آزمون به خوبی جواب داد. امیدوارم همیشه موفق باشم.

  2. وای خدای من! تبریک میگم عزیزم! خیلی خوشحالم که تونستی آزمون رو قبول بشی. حتما برای منم دعا کن که بتونم مثل تو موفق بشم.

  3. واقعا مقاله جالبی بود. من خودم همیشه می‌خواستم در آزمون علمی رانندگی قبول شوم و این مقاله به من کمک کرد تا بتوانم بهتر آماده شوم. ممنون از نویسنده.

  4. مقاله خوبی بود، خصوصا بخشی که در مورد نکات کلیدی آزمون علمی رانندگی صحبت می‌کرد. امیدوارم همه از خوندنش استفاده کنن و موفق بشن.

  5. سلام! مقاله قبول شدن در آزمون علمی رانندگی با افسر خیلی جالب بود. مطالب علمی و کاربردی خوبی داشت. امیدوارم همه از خوندنش بهره ببرن.

  6. سلام! من از خوندن مقاله‌تون لذت بردم. خیلی کاربردی و مفید بود، به خصوص برای کسایی که می‌خوان آزمون علمی رانندگی رو بدهن و نمی‌دونن چطور باید آماده بشن. امیدوارم همچنان مطالب خوبی منتشر کنید. موفق باشید!

  7. وای خدای من، چه خبر خوبیه! تبریک میگم عزیزم. خیلی خوشحال شدم که تونستی در آزمون علمی رانندگی با موفقیت قبول بشی. همیشه به دنبال رسیدن به اهدافت باش و از این به بعد همواره به خودت اعتماد کن.

  8. واقعا این آزمون برای من خیلی مفید بود. ممنون از افسر محترمی که این آزمون رو برگزار کردن و به ما کمک کردن تا مهارت های رانندگی خودمون رو بهبود بدیم. امیدوارم همیشه چنین فرصت هایی برای بهبود عملکرد ما راننده ها باشه.

  9. وای خدا، عالیه! تبریک میگم. خیلی هم عالی رانندگی می‌کنی. بهترین آرزوها رو برات دارم.

  10. آفرین به شما، خیلی خوشحالم که موفق شدید. این نشون میده که با تلاش و تمرین میشه به هدف رسید. امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *